Sėkmė ar nesėkmė – tai yra dalykai, kurį kiekvienas iš mūsų galime apibrėžti skirtingai, atsižvelgdami į savo vertybes, pasaulėžiūrą, poreikius ir pan.
Sėkmė arba nesėkmė įmonėje apibrėžiama šiek tiek plačiau, nes kolektyvą sudaro daugiau nei vienas narys, o bet kurios įmonės sėkmė, pirmiausiai priklauso nuo sklandžių tarpusavio santykių kolektyve. Taip yra todėl, nes tik susitelkę, vienas kitą palaikantys bei turintys bendrą tikslą komandos nariai gali džiaugtis ne tik aplankiusia sėkme, bet ir užklydusia nesėkme. Juk neveltui buvęs JAV prezidentas Johnas F. Kennedy yra pasakęs šią frazę: „Tik tie, kurie išdrįsta patirti didelę nesėkmę, gali sulaukti didelės sėkmės.“
Daugeliui, pagalvojusiems apie sėkmę įmonėje, pasąmonėje iškyla gaunami finansai. Finansinis stabilumas yra labai svarbu įmonei, bet svarbiausia yra greitas bei efektyvus užsibrėžtų tikslų bei idėjų (įmonės misijos) įgyvendinimas. Norint tai pasiekti, įmonėje yra labai svarbu apsibrėžti sėkmės kriterijus.
Svarbiausias sėkmės kriterijus mūsų įmonei yra laimingi klientai. Taip yra todėl, nes patenkinti mūsų atliktu darbu – atliktų paslaugų kokybe, kaina, terminais, buvę klientai ne tik dar kartą patys, esant poreikiui, užsisako reikiamą paslaugą, bet ir rekomenduoja įmonę kitiems. Labai svarbu visiškai nesusikoncentruoti į ateityje laukiamą sėkmę (laimingą klientą), bet eigoje džiaugtis mažesnėmis/tarpinėmis sėkmėmis. Tai mums yra:
Pas mus paslaugas užsisakę klientai. Kiekvienas pas mus užsukęs ir paslaugas užsisakęs klientas mums yra tarsi maža pergalė, nes tai reiškia, jog kažkuo išsiskyrėme iš kitų tokias pačias paslaugas teikiančių įmonių. Tai yra paskatinimas toliau stengtis, tobulėti, nagrinėti bei domėtis naujais įstatymais.
Išspręsti klientų klausimai/problemos. Tai yra arba be nesklandumų sėkmingai atlikti geodeziniai matavimai, įvykdytas nekilnojamojo turto sandoris ar greitai ir sėkmingai parengtas architektūrinis projektas. Tačiau daug motyvacijos, žinių tolimesniems darbams suteikia ypač sudėtingoms situacijoms surasti ir sėkmingai pritaikyti sprendimo būdai, kai problema sprendžiama etapais ir ne kiekviena pirma sugalvota išeitis pasiteisina.
Verta paminėti, jog pasitaiko atvejų, kai kad ir kaip stengtumėmės, keblumus sukeliančių įstatymų pasikeitimų, interesų konfliktų tarp kaimynų dėl žemės, pateiktus dokumentus tikrinančių institucijų terminų, darbuotojų kaitos ar ligos atvejų negalime suvaldyti. Tai kartais pasitaikančiais atvejais galima priskirti prie nesėkmių, bet kaip sakė Winston‘as Churchill‘is – "sėkmė susideda iš žingsniavimo nuo vienos nesėkmės prie kitos, neprarandant entuziazmo". Tai yra visiška tiesa, kuria įsitikinta ir praktikoje, nes kiekvienos sudėtingesnės situacijos išsprendimas atneša žinias, kurios būna pritaikomos sprendžiant kitų klientų problemas.